Een vrouw van 22

februari 3, 2011 § Een reactie plaatsen

Mijn moeder kan er zeer boos van worden. Een vrouw van 22 rijdt zichzelf te pletter, maar ergens anders wordt er een meisje van 22 overreden. Ze zijn nochtans even oud, die twee jonge vrouwen. De media speelt graag met al die ambiguïteit, echte afspraken zijn er niet en dus wordt de context van het verhaal beslissend.

De eerste keer dat ik “juf” werd genoemd, was ik 16. Dat vond ik toen al bizar, maar het was wel correct. Want juf, komt van juffrouw en dat was ik. Ben ik trouwens officieel nog altijd. Maar in het secundair kennen ze dat niet meer, “juffen”. Sinds maandag zeggen ze nu dus ook “mevrouw”, al zijn ze soms maar een paar jaar jonger. Toch een beetje vreemd.

Getagd: , , , , ,

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Een vrouw van 22 voor Margaux In Wonderland.

Meta

