Hallo! Aandacht!

april 8, 2009 § 1 reactie

Want ze kunnen allemaal zo veel. Dat er iemand anders aan het praten is, of dat je met drie andere maantjes bezig bent, maakt hen niets uit.  Sommigen zijn gezellig stil. Ze zitten ergens op een andere dimensie van sprookjesland rond te dwalen tot je hen er zachtjes terug uittrekt. Voor even dan.

De maantjes werden even ridders en jonkvrouwen die op expeditie de draak even wakker maakten. De draak, vermoeid omdat ze de vorige nacht niet in slaap geraakte, probeerde hen te vangen voor ze terug in het kasteel geraakten, maar tevergeefs.

Eén ridder werd verjaardagsgekroond en trakteerde op een onmogelijk te snijden, maar heerlijke taart. Té groot voor 22 sprookjeskampgangers en  hun toverfeeën, die vandaag nog even konden genieten.

Toen ik huiswaarts wou keren, een beetje vroeger, werd ik tegengehouden door J en A en C en dat kon ik niet aan, dus heb ik me even moeten overgeven. Toch ben ik voor hen thuisgeraakt.

Ik moest immers nog een andere J – die eigenlijk hetzelfde heet als de eerste, maar dan anders geschreven- gaan vieren. Ze werd volwassen in heel de wereld en trakteerde ons op een overvloed aan eten en wijn.

Ik druk eens een keertje minder op de eigenlijk-heb-ik-nog-wel-tijd-knop om op tijd te vroeg te zijn. Want we maken een tocht over rivieren en bospaden, over hekken en onder prikkeldraad. Die onthullen we als de draak eindelijk gaat slapen, zodat hij onze sprookjeswereld niet verwoest. Zo reisden ze sprookjesland rond. Sommige sterretjes vinden hun weg niet in het licht, hoe vaak ze het parcours al niet hebben afgelegd. Maar het is nog vroeg en er vallen verrassend weinig traantjes.

En toen werden ze moe. Dat waren ze eigenlijk al en wij ook. Maar op matten rusten lukte, maar voor enkelen en de rest trotseerde de draak.

Ik testte het effect van windvlagen op een bontgekleurde parachute met mijn maantjes tot de regen ons vond en we terug binnen moesten duiken. Maar binnen ging het avontuur verder.

We dansten ook even, in een kring, op muziek van toen ik niet veel ouder was als hen, voor hen onbegrijpelijk.

En toen kwamen er mama’s en papa’s en knuffels en ging de draak weer slapen. Tot morgen dan maar.

Getagd: , , , , , , ,

§ Een Reactie op Hallo! Aandacht!

  • lode zegt:

    Uw tekst is een leugen want wanneer iemand werkelijk ergens te vroeg op tijd of op tijd te vroeg is, scheurt het ruimtetijdscontinuum en worden de in het verleden gemaakte voorspellingen over het verleden gemaakt in Back to the Future werkelijk (en niet alleen maar zoals in de films uit de oude doos die jaren geleden geopend en jaren daarvoor gevuld werd) werkelijkheid en ziet iedereen er exact hetzelfde uit als haar of zijn grootouders en die van mij zien er eerder rimpelig en oud uit dus dat is zowaar ik maar een beetje rimpelig en maar een beetje oud ben ook al niet waar waardoor de waarheidswaarde van uw tekst hiermee correct gesteld is. En dat is maar goed ook — anders stond er een fout op het internet.

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Hallo! Aandacht! voor Margaux In Wonderland.

Meta

