4 cameras en 12 talen

oktober 20, 2008 § Een reactie plaatsen

Toen ik vorige vrijdag geld ging afhalen om mijn ticket voor de headphone disco van zaterdag te betalen, kwam ik Eszter tegen aan de geldautomaat. Eszter komt uit Hongarije en gaf me een compliment over mijn handtas/laptopzak/koffer voor korte tripjes.

Ik: It’s from H&M

Zij: Ah, yes, I wish there was one here.

Ik: I think there’s one in Cardiff.

Zij: We’re going to Cardiff tomorrow. If you want to come?

Ik: Oh, well, I don’t know. How are you going?

Zij: By bus. It’s leaving really early.

Ik: And who’s going with you?

Zij: Well, Nicole for sure and the rest I don’t know yet.

Ik: Well, I’ll let you know tonight if that’s okay.

Zij: Sure, see you around.

Om 6u20 zat ik dus op een bus richting Cardiff. Een rit die vier lange uren duurt, vooral omdat je op een gewone lijnbus zit en dat niet echt aangenaam is. Zelfs met mijn extreem vreemde zithoudingen vond ik geen manier om comfortabel te zitten. Gelukkig wachtte er in Cardiff ons een warm welkom. Twee Duitsers (Andreas en Christina), een Hongaarse (Eszter), een Amerikaanse (Nicole), een Fin (Visa) en ik. Toevallig waren er ook twee andere exchange students op weg naar Cardiff, Dana en Aubrey, twee van de weinige mensen die hier een heel jaar blijven. Zij bleven echter een heel weekend in Cardiff en we zagen hen dan ook enkel op de bus en even in het park, maar daarover meer later.

Een echte planning hadden we niet, dus moesten we voortgaan op een Duitse en een Hongaarse reisgids. Die bleken ook niet helemaal overeen te komen, maar gelukkig is Cardiff niet zo enorm. We stippelden min of meer een weg uit en besloten naar het kasteel gaan. Het plan was om dat te bezoeken, maar de inkomprijs was 7,5 pond, iets te veel naar onze zin. Dus liepen we wat rond in de stad en bewonderden we de gebouwen.

Ik had gelijk, er was inderdaad een H&M, nog iets kleuriger dan de Belgische varianten. Toch vond iedereen er iets, al was het in mijn geval enkel een zwart t-shirt en sokken. Topshop was ons net iets te Brits en de mooie dingen waren ons net iets te duur. Hadden de lelijke dingen wat goedkoper geweest, dan hadden we ze waarschijnlijk gekocht voor Halloween. De pure horror was Primark, een goedkope keten. Hoe de kleding eruit ziet, kan ik je niet vertellen. Het was bijna onmogelijk om binnen of buiten te gaan en ik hou nu eenmaal niet van massa’s. Tot overmaat van ramp verloren we Nicole (die wel iets vond) in de chaos. Na even op haar buiten te wachten, ging Eszter toch maar terug naar binnen om haar te zoeken, maar al snel stond ze terug buiten bij Christina en ik (de jongens hadden niet echt zin om mee te komen winkelen).  Het duurde even voor Nicole doorhad dat haar gsm afstond. Ondertussen zaten we op de grond in het midden van de winkelstraat en liepen de mensen in een boog om ons heen.

Na Burger King (ubervettigheid, hurrah!) zaten we nog even in een park voor we terug de bus op moesten. Weer vier uur onaangenaam zitten en een poging doen te slapen…

In plaats van vroeg onder de wol te kruipen, ging ik vervolgens naar de Headphone disco. Absoluut niet te missen en ik had op voorhand al een ticket gekocht, dus er was geen enkele reden om er niet te zijn. Een hoop mensen die enorm valszingen of naar elkaar staan te roepen omdat ze vergeten dat ze een koptelefoon ophebben en er geen muziek in de zaal is, hilarisch is dat. In plaats van één dj, kon je kiezen tussen twee kanalen, waardoor iedereen dus op andere muziek danste, zong en reageerde op de oproepen van de platendraaiers. Leuk was het alleszins en ik had nadien mijn stem nog, dit zou men meer moeten doen…

Getagd: , ,

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu 4 cameras en 12 talen voor Margaux In Wonderland.

Meta

