Flu and all things Freshers’

september 29, 2008 § 4 reacties

Freshers’ flu: sommige mensen zeggen dat het door het studentendieet komt, andere door de gezonde mix van internationale studenten en de bacteriën die ze meebrengen. Ik steek het op het laatste. Al is het bij mij geen griep, geweldig voel ik me niet. Gelukkig checkt ik deze ochtend het zwarte bord: geen les vandaag…een extra dagje slapen en televisiekijken dan maar, nu nog hopen dat ik morgenochtend wakker en toch min of meer gezond naar mijn eerste les kan.

Een week is voorbijgevlogen sinds ik laatst een bericht op deze blog achterliet. Deze week was het dus Freshers week. Een week tijd krijg je om alles op orde te brengen, zestien keer de heuvel op en af voor informatie en handtekeningen op formulieren, te voet omdat je busabo pas na drie dagen klaar is en in een snikhete Sports cage drie opeenvolgende dagen naar de Freshers’Fair, Sports’Fair en Societies’Fair te gaan om te horen wie jou het best kan entertainen in de volgende maanden. De gelukkigen zijn geworden; The Courier, het studentenmagazine; The Exploding Fish, improvisatietheater en andere grappige dingen en Aberystwyth DanceSport, waar ik zal leren Rock-‘n-roll dansen…

’s Avonds is het aangeraden aan alle internationale studenten om je een kriek te lachen met schaars geklede Britse meisjes op koude avonden. Moeilijk is dat niet. Je pikt er dan ook zo de internationale studenten uit, zeker in het binnenkomen of buitengaan van een feestje; ze zijn best te herkennen aan hun jas en trui, die de Britten blijkbaar nutteloos vinden, zij gaan liever in de kou naar feestjes. Ik zie al uit naar de winter…

Tot nu toe ben ik dan ook enkel weggeweest met ander mensen die graag een trui dragen op weg naar feestjes. Deze week vierden we dan ook de verjaardagen van twee Duitse meisjes, één op dinsdag en één op vrijdag. Telkens eerst afspraak op hun koten in Glyndŵr om dan vervolgens te eindigen in de bar waar ik toevallig naast woon; The Bay. Buiten  nog meer Duitsers en Canadezen, heb ik deze week ook kennisgemaakt met enkele Italianen, Polen, Finnen (waaronder één individu genaamd Visa), een Zweedse en een Spanjaard.

Zaterdag ging ik om mijn roommate een plezier te doen mee naar de training van Ultimate Frisbee, zowaar een sport met spelregels. Niet aan te raden voor mensen met lange nagels trouwens. Het was best tof, maar ik zie mezelf niet elke week achter frisbees of mensen die de frisbee aan het gooien zijn te lopen. Ik zal misschien wel af en toe wat fotootjes gaan trekken en naar hun socials gaan, want het is een sympathieke bende.

Gisteren ben ik, hoewel de Freshers’Flu zijn intrede in mijn gestel al had gemaakt, de heuvel opgeklommen (bussen rijden hier ook minder op zondag), gaan dansen. Een talent ben ik niet, maar het was plezant, ik zie al uit naar volgende week…

Getagd: , , , ,

§ 4 Reacties op Flu and all things Freshers’

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Flu and all things Freshers’ voor Margaux In Wonderland.

Meta

