1 uur vliegen en 3 uur treinen…

september 20, 2008 § Een reactie plaatsen

en toen was ik er plots. Samen met een Duits meisje (Anke) zocht ik op het perron de mensen die ons kwamen afhalen. Het bord “Welcome International Students” trok onze aandacht en we gingen erop af. Nog voor we de jongen met het bord, die overigens groen haar had, bereikten, werden we aangesproken door meisjes in een blauw t-shirt met FFrind Friend op. Zij waren er om ons op te vangen en hoorden bij de Student’s guild, de mensen die zo slim waren een bord te maken waren van de Christian Union…niets voor mij dus.

Onze zakken werden in een camionette gezet en wij gingen te voet tot bij het accomodation office van de seafront residences.

Volgende stop het kot, in Carpenter hall (iets wat ik zowaar kan uitspreken), waar ik op het gelijksvloers een ruime kamer heb, met uitzicht op een hall genaamd Ty Gweryn en maar goed ook dat het geen seaview is, want mijn overbuur Mattias (ja, ook een Duitser) heeft nogal veel last van het lawaai op straat, mede omdat we naast een bar wonen en iedereen buiten moet roken en dat dus voor zijn raam doet…

Als avondeten koos ik gisteren toch voor fish and chips, het was lekker, maar de portie was echt belachelijk groot. Het uitzicht was prachtig, we zaten op een bankje te kijken naar de zee…

Al bij al een geslaagde eerste dag, we moesten wel internetten in een café omdat het op ons kot nog niet werkte, maar het bier was lekker, dus zo erg was dat niet. Er staat in onze unit nog steeds een kamer leeg en we hopen op een Brit, want hoewel we vandaag al wat materiaal zijn gaan kopen, zouden wat meer pannen en potten altijd welkom zijn.

Mijn kotgenoot is een toffe pee die hier naartoe is gekomen in zijn Volkswagenbuske. Daar hebben we vanochtend al gebruik van gemaakt om naar de campus te rijden om de computerproblemen die hij en onze onderbuurvrouw Kathy (wederom een Duitse) hadden en daarna zijn we daarmee ook inkopen gaan doen.

Net toen ik de koelkast had ingeladen kreeg ik een berichtje van Lotte (nee, geen Duitse, maar een Limburgse) en deze namiddag beklom ik dus de Constitution Hill voor het zicht, terwijl Lotte en de 3 Duitse meisjes waarmee we op weg waren het treintje namen. Ik was voor hen boven…

Daarnet zat ik aan nog op het strand foto’s te trekken, toen een jongen in een zwaar accent mij aanspraak met de vraag of ik een foto van hem kon trekken met de zon, hij was zijn fototoestel op de kamer vergeten ofzo. Natuurlijk ook een Erasmusstudent, maar dit keer niet uit Duitsland of België, hij komt uit Kazachstan, zijn naam kan ik niet onthouden en hij studeerde in Polen.

De pasta roept, dus ik ga die even in het water gooien. Foto’s komen en staan al voor een deeltje op facebook.

Getagd: ,

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu 1 uur vliegen en 3 uur treinen… voor Margaux In Wonderland.

Meta

