Dingen waaraan ik per definitie niet meedoe

juli 3, 2008 § 1 reactie

Het gaat rond zoals een griepvirus en hoewel ik per definitie niet zou kunnen meedoen met wat anderen verzonnen, doe ik het toch, want soms is meelopen nog niet zo slecht.

Punt 1: Het Milieu Redden (met een grote R)

Het milieu is verknoeid door onze voorouders en we doen er zelf nog aan mee, ik ontken het niet. Ik neem graag een warme douche en gebruik zestienduizend elektronische machines naast elkaar. Als ik eraan denk, trek ik echter wel de stekker uit op mijn kot, want apparaten verbruiken energie, zelfs al staan ze af. Ik recycleer omdat het moet en ik gebruik niet enkel gerecycleerd papier. Ik gebruik papieren zakdoeken, omdat ik stoffen zakdoeken vies vind en omdat hier in huis nu eenmaal niet elke dag wordt gewassen.

Punt 2: Vegetarisme en consoorten

Ik eet vlees, in grote hoeveelheden en met smaak, want ik heb ooit, ten tijde van één of andere vieze-beesten-ziekte-crisis, geen vlees gegeten, en dat viel serieus tegen. Ik eet paardenvlees en ingewanden. Het eerste omdat ik het verschil tussen een paard en een koe eten niet snap en het tweede omdat ik ze lekker vind. Ik eet foie gras en kikkerbillen en weet zeer goed hoe die beesten worden behandelt alhoewel ik de campagnes van die ene organisatie die ik hier niet zal noemen echt geweldig vind. Begrijp me niet verkeerd, ik heb respect voor mensen die vegetariër zijn, maar het is niet echt iets voor mij, ik ben nu eenmaal geen dierenvriend. Ik heb wel iets tegen selectieve vegetariërs, tenzij het echt moet van de dokter. Ofwel eet ge geen beesten, ofwel wel. Een dier is een dier. Ik hoor jullie al komen, hoe zit het dan met honden en katten? Persoonlijk heb ik het nog nooit gegeten, maar dat ligt nu eenmaal aan onze cultuur. En stiekem wil ik het wel eens proberen…

Punt 3: Godsdienst

Ik val in herhaling

Punt 4: Drama

Niet het theater, want daar doe ik zeker wel met mee, maar het drama dat zo vaak ontstaat in het dagelijks leven, het is vooral een wijvending. Ik vind dat allemaal nogal vermoeiend en zie er echt het nut niet van. Al dat ruzie maken voor niets en nog veel minder is niet aan mij besteed.

Getagd: , , , , ,

§ Een Reactie op Dingen waaraan ik per definitie niet meedoe

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Dingen waaraan ik per definitie niet meedoe voor Margaux In Wonderland.

Meta

