Zeg dan toch iets.

april 27, 2008 § 4 reacties

Ge moet niet zo naar mij kijken. Ge hoopt op dingen waarvan ge zou moeten weten dat ze onmogelijk zijn, maar ge wilt niet luisteren. Ik zie het in uw ogen als zij verschijnt, ik voel het in uw vingers en ik hoor het in uw adem. Ik zie wat ge probeert met die blinddoek voor mijn ogen, maar ge had toch voor stof moeten opteren, want uw woorden zijn al lang niet meer genoeg om het licht tegen te houden.

Wanneer ik niks zeg, zwijgt ge, omdat ge niet wilt praten over wat heel uw lijf uitschreeuwt. Ik kijk hoe ge daar staat en vraag me af wanneer ge gaat stoppen met liegen. Gaat ge nu eindelijk stoppen met die blik, ge ziet mij toch niet en alhoewel ik graag zou weten wat ge wel ziet, kan ik er niet meer tegen. Anders zijt ge zo goed met woorden en nu zwijgt ge alsof ik van u het universum vraag.

Ge zijt niet mysterieus en ge zijt ook soms een ongelooflijke idioot. Nu bijvoorbeeld. Ik zeg dat met enorm veel liefde, maar vandaag vind ik u een echte klootzak, laat misschien het eerste deel eraf, want dat verdient ge ook even niet. Als ge die spreekwoordelijke had, dan stonden we hier nu niet. Ik te praten en gij naar mij te staren alsof het Chinees is.

Ik kan niet meer. Ik heb het geprobeerd, maar het gaat niet. Gaat ge nu nog iets zeggen? Als ge hier staat om te zwijgen, dan zou ik toch graag hebben dat ge weggaat. Nee, wacht, ik ga eerst weggaan. Dat doen ze in de film ook altijd, dat heeft iets te maken met eer ofzo. En ik wil u eigenlijk niet zien weglopen, dan moet ik nog wachten tot gij vertrekt. Dan ben ik nu weg. En ga alstublieft ineens de andere richting uit. Eens ik de deur uit ben natuurlijk, want als ge direct met mij vertrekt dan lijkt het alsof ge mij volgt. Dag.

Getagd: ,

§ 4 Reacties op Zeg dan toch iets.

  • elisse zegt:

    zalig geschreven, echt zalig. zo verschrikkelijk realistisch, tlijkt echt of het hier in de kamer gebeurd is. gij kunt schrijven, me dunkt.

  • Jasper zegt:

    Dit is toch zó mooi, wat kunt ge toch verschrikkelijk mooi schrijven! Ik zal maar niet proberen uw naam te spellen, want ik zag dat daar enige ergernis over was ontstaan.

    Zelf ben ik heel nieuwschierig naar hoe ge dat geluidsfragment hebt geplaatst. Wilt ge me dat zeggen?

    Ik ben hier terechtgekomen via Janse (sjahrazad.web-log.nl) en nu ben ik wel zó onder de indruk van uw schrijftalent dat ik hier wel veel vaker zal komen.

    Ik zie u snel…

  • margauxinwonderland zegt:

    Jasper,

    De tekst heb ik opgenomen met een microfoon op de computer in audacity (gewoon googlen, het is freeware) en dan uploaden en het adres in de code zetten:
    [audio adresvandeaudiomethttpenwwwenzo]

  • Jasper zegt:

    Geweldig! Dankuwel!

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Zeg dan toch iets. voor Margaux In Wonderland.

Meta

