Bent U gelukkig?

april 15, 2008 § 2 reacties

Er liepen twee mormonen over de campus van de VUB. Ze spraken mij aan in het Engels omdat het toevallig (of ook niet zo toevallig) Amerikanen waren. Ik vind gelovige mensen fascinerend en ik had nog nooit een mormoon ontmoet, dus antwoordde ik vriendelijk op hun vragen (en lelijk waren ze ook niet…). Niet dat ze me aanspraken met vragen over religie, ze zijn veel slimmer dan dat en vroegen me of ik gelukkig was. Jammer genoeg ben ik ook niet dom en waren hun badges “Elder …, Jesus Christ, kerk van de weetikveelwat” nogal opvallend.

Het gesprek zal ik jullie sparen. Ik heb er wel een “Book of Mormon” aan overgehouden, gratis en voor niks met het telefoonnummer van één van de Elders in (ik moest steeds aan Charmed denken en hoopte stiekem dat ze op het einde zouden wegorben, maar ze liepen gewoon door). Ze wilden ook graag mijn telefoonnummer om mij nog meer te vertellen over hun geweldige geloof, maar dat zag ik toch niet zo zitten, dus ik beloofde hen dat als ik ooit God zou vinden, dat ik hen zou bellen… Deze passage heeft de telefoonnummer Elder ook aangeduid, die moest ik lezen nadat ik een hoofdstuk gelezen had. Ik moet toegeven, die “truth of all things” lijkt me wel fijn, maar dat geloven lukt me niet zo goed en dan blijf ik liever wat onwetend… Ik zal wel in mezelf geloven (en in het Vliegende Spaghetti Monster).

“Behold, I would exhort you that when ye shall read these things, if it be wisdom in God that ye should read them, that ye would remember how merciful the Lord hath been unto the children of men, from the creation of Adam even down until the time that ye shall receive these things, and ponder it in your hearts. And when ye shall receive these things, I would exhort you that ye would ask God, the Eternal Father, in the name of Chirst, if these things are not true; and if ye shall ask with a sincere heart, with real intent, having faith in Christ, he will manifest the truth of it unto you, by the power of the Holy Ghost. And by the power of the Holy Ghost ye may know the truth of all things.” -Mormoni 10:2-10:5

Getagd: , , ,

§ 2 Reacties op Bent U gelukkig?

  • Janse zegt:

    Zelfde probleem hier. Ik heb mijn studiegenoten beloofd te bekeren als God mij een duidelijk teken zou geven. Dat heeft ie nog niet gedaan en dat is oneerlijk! Het christendom is een feest waar de jarige zelf de grote afwezige is. Kijk bij het spaghetti monster ligt dat antuurlijk anders: die bestaat gewoon. Daar is geen discussie over mogelijk.
    Mormonen benadrukken voor mij altijd hoe heerlijk het is om een vrijzinnig, modern tijdperk te leven. Een tijdperk dat mogenlijk is door de wetenschap, maar volgens mormonen klopt die niet. Ach ja. DE waarheid is natuurlijk dát je ook niet alles weten kunt.

  • jim zegt:

    Citaat Janse: ” Ik heb mijn studiegenoten beloofd te bekeren als God mij een duidelijk teken zou geven ”.
    Probeer niet te wandelen in aanschouwen, maar in geloof. Stel je zelf de vraag, waar kom ik vandaan,waar ga ik na toe, waarom ben ik hier op aarde.
    Citaat:”DE waarheid is natuurlijk dát je ook niet alles weten kunt”. Indien echter iemand van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom,die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt; en zij zal hem gegeven worden .
    Met vriendelijke groet, jim

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Bent U gelukkig? voor Margaux In Wonderland.

Meta

