[wijvenweek] Sapjes

maart 30, 2008 § Een reactie plaatsen

Ik ga mijn leven beteren. Het begint bij sapjes en eindigt bij studeren. Mijn eetgewoontes op kot zijn gezonder dan de gemiddelde kotstudent, mede dankzij mijn kokende kotgenote. Maar uitgaan is slecht voor de gezondheid, al ben ik door mijn ongelooflijke katers niet elke keer stomdronken en enkel een meeroker. Dus deze week beter ik mijn leven. Ik ga sporten (ooit was ik heel sportief), mijn papers prachtig schrijven en vitaminen opslaan.  Een jaar of drie geleden vroeg ik mijn vader of ik een fruitpers mocht kopen. Niet zo’n ding om sinaasappelen te persen, dat heet een citruspers, maar zo’n ding waar je stukken fruit en groenten in steekt en er vervolgens sap uitkomt. Nee, ook geen Magic Bullet, zelfs niet het Blokker alternatief van 20 euro, een echte fruitpers. Het ding heeft maar één nadeel, de afwas. Die werd wel al minder dramatisch eens we doorhadden dat we het residu dat overbleef na het persen als een fruitpapje konden opeten in plaats van alles in de vuilbak te kieperen.

Zoals vaak met zulke apparaten, wordt het ding niet vaak gebruikt, tenzij ik in een fruitbui ben. Maar deze week doe ik gezond, veel fruit, groenten en water. En om het mezelf wat makkelijker te maken, zal ik elke dag een sapje maken, dan heb ik alleszinds al een goeie portie fruit binnen. Het sapje van vandaag: peer-witte druivensap. Witte druiven zijn eigenlijk groen, maar kom, ze zijn heerlijk en blijken ook lekker gemengd met peren. Ik ontdekte ook dat druiven echt geweldig door het apparaat gaan en amper residu nalaten, wel jammer voor mijn papje, maar goed voor het sapje.

Morgen stort ik me ook volledig op mijn papers. Ik ga proberen eens alle afleidingen te weerstaan en geweldige punten halen, al is het maar voor de Erasmusdroom, die nu heel dichtbij lijkt te komen. Binnen 5 minuten eindigt de wijvenweek, dus sluit ik nu af, maar omdat ik een week gemist heb, denk ik dat ik af en toe nog wel eens een wijvenweekpostje zal schrijven, want stiekem is dat wel eens leuk.

Getagd: , , ,

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu [wijvenweek] Sapjes voor Margaux In Wonderland.

Meta

