Het werd lente en het sneeuwde

maart 23, 2008 § Een reactie plaatsen

Belachelijker dan dat kan het niet worden. Het lief van mijn jongste broer is Portugese en toen ik haar vandaag zag zei ze me dat het in dit land veel te koud was. Ze had dan ook gelijk. Vorig jaar was ze hier ook rond deze periode, maar zoals we ons allemaal nog goed herinneren, zaten we toen midden in een prachtige warmtegolf, want hitte is wat overdreven. Bovendien is het, volgens den Gene Thomas op WijfTV de koudste pasen in 30 jaar. Ik doolde door Parijs en passeerde door Alice’s doolhof op teenslippers en in zomerkleding. Het zal Berlin im Schnee worden (als het fout vertaald is, dan is dat de schuld van Babelfish) als het zo verder gaat. Ik neem alvast een muts mee, om in de sfeer te geraken.

Toch vraag ik me soms af waarom wij persé aan alles namen willen geven en heel de wereld in hokjes willen verdelen. We zijn alleen maar teleurgesteld omdat we veronderstellen dat de lente beter weer brengt. Jammer dat we allemaal zo’n controlefreaks zijn. Mijn prof van Franse taalbeheersing wil ons maar aanleren dat onzekerheden goed zijn, maar ze wil wel dat we onze taken op tijd afgeven en heeft altijd een heel goed idee van wat ze wil, alleen mogen wij dat niet van het begin weten. L’insécurité kan de pot op, ik geef graag toe dat ik niet graag de controle verlies.

Ik ging naar een dansvoorstelling kijken, maar toen dat niet doorging, werd het een film. In de Arenbergcinema gaat het doek nog open voor de voorstelling. Een film over een hermafrodiet, die als meisje opgroeit. XXY heet het en als ge de kans krijgt om hem te gaan zien, doe het dan. Hermafrodie is een thema dat je niet direct in een film zal zien, tenzij misschien een lifetime channel film, maar de Amerikaanse meligheid die daarmee gepaard zou gaan, kan ik niet aan. Het was dan ook een Argentijnse film en ik vond het prachtig.

Dat ik zo weinig schrijf, steek ik op de papers. Er is niets beter dan een linguistische paper om de honger naar schrijven te doen verdwijnen. Ik ben blijkbaar niet de enige, te zien aan het gebrek aan updates bij mijn studerende medebloggers.

Zijpad… Ik deed iets wat ik liever niet had gedaan vandaag, maar soms is het leven niet wat je ervan verwachtte.

En voor wie het wilde weten… Tiffany werd eerste eredame bij Miss VUB…

Getagd: , ,

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Het werd lente en het sneeuwde voor Margaux In Wonderland.

Meta

