Ik heb er terug zin in

januari 30, 2008 § 1 reactie

“Perhaps we should be adoring instead of loathing our hydrogen bombs. They could be the eggs for new galaxies.”

© Fates Worse Than Death – Kurt Vonnegut

want ik ben al die teksten opnieuw aan het lezen in een bloemlezing (want dat is het mooie Nederlandse woord waarmee we anthology vertalen) die zogezegd een “shorter edition”is van zijn vorige zelven, maar toch nog 2930 hele dunne pagina’s met nog veel meer woorden telt en dat is niet de enige want ik heb er nog twee waarvan ik er dit jaar maar één nodig heb die wat minder pagina’s tellen maar toch nog genoeg zelfs al beweren zij een “compact edition” te zijn en ik zou graag eens een gewone editie zien want stiekem vind ik die boeken wel leuk alleen zijn de lettertjes soms wat klein en moet ik zoveel inspanning leveren en sommige van de teksten kunnen me echt niet boeien maar dan kom ik plots iets schitterends tegen zoals het citaat waarmee ik ben begonnen dat in een nog veel schitterendere (dat klinkt niet echt juist, maar het is wel leuk om te zeggen) tekst staat en dan besef ik weer waarom ik studeer wat ik studeer al had ik toch liever wat meer van dit gehad en wat minder van al die andere dingen

Getagd: , , ,

§ Een Reactie op Ik heb er terug zin in

  • Stig zegt:

    Al een geluk dat er in die bloemlezingen, contrary to this blog, wel leestekens staan, dat maakt het wel wat makkelijker. Wat niet wil zeggen dat ik het daarom meer zie zitten, want eerlijk gezegd zie ik het helemaal niet zitten. Temeer omdat ik morgen eerst nog Housen heb en ik ondertussen ziek ben geworden! Achja, toch leuke blog🙂

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Ik heb er terug zin in voor Margaux In Wonderland.

Meta

