Muurtekst

januari 27, 2008 § 5 reacties

Mag ik mijnen tekst over uwe muur uitspreiden? In grote propere letters, ge moogt de kleur zelf kiezen, maar als ik u was, dan zou ik zwart kiezen op wit, want dan is er niets om af te leiden en dat is tijdloos. Ik kies wel het lettertype en het mag geen Comic Sans zijn, en ook geen Times New Roman, want dat eerste is voor msn gesprekken van prepubers en dat tweede is lelijk, oud en voor luie mensen die nog altijd niet ontdekt hebben dat hun computer ook andere lettertypes kent.

De zinnen zal ik verspreiden over heel de muur, maar niet recht onder mekander, want dan kan ik evengoed het allemaal afprinten op papier en zo ophangen. Neen, een beetje door elkaar dat het een puzzel wordt van zinnen en stukjes van zinnen en stukjes van woorden die ge niet in elkander kunt passen, maar als ge uw ogen een keer half sluit of half open houdt -dat moogt ge zelf kiezen- dan ziet ge het geheel en als ge dan iets anders ziet is dat ook goed, als gij er dan maar gelukkig met zijt. Als de letters groter zijn is de tekst belangrijker en soms ook niet, omdat consistentie spellingsgewijs al een moeilijk woord is, ik doe het allemaal op mijn gevoel en soms is dat niet echt verstaanbaar voor andere mensen, maar dat is dan maar zo.

In de linkerbovenhoek – de rechterbenedenhoek is zo cliché – zet ik dan mijn naam ondersteboven, zodat ge ziet dat het niet een stuk van mijnen tekst is, maar wel van het geheel van de puzzel.

En als ge het lief vraagt, zal ik het eens in uw oor fluisteren, hoe dat ik de puzzel in elkaar schuif als ik mijn ogen half sluit – ik ben gene pessimist, maar als ik dat doe met mijn ogen, zijn ze altijd meer gesloten dan open – en dan snapt ge het misschien.

Getagd: , ,

§ 5 Reacties op Muurtekst

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Muurtekst voor Margaux In Wonderland.

Meta

