Er groeit een blokbal in mijn hersenen

januari 23, 2008 § 1 reactie

Roze brillen zijn fijn, maar tijdens de examens ben ik daar te zwartgallig voor…ik zal wel een eigen roze brilblogweek ofzoiets doen als ik iets leuks te vertellen heb. Ik mag niet kiezen tussen linguistiek en literatuur, waardoor ik constant mij zorgen moet maken over iets waar ik me niet in wil verdiepen. Ik mijn gal nog eens zal moeten uitspuwen omdat mijn examen Engelse taalkunde allesbehalve bewonderingswaardig was, ik erbij blijf dat ik het nut van boomdiagrammen van zinnen maken niet nuttig vind, het niet zo leuk is om boomdiagrammen te tekenen van zinnen waar je kop nog staart aan kan vinden op je examen.

Ooit vond ik een uitgebreidde opleiding iets positiefs, maar hoe meer ik erover nadenk, hoe negatiever het wordt. Ik leer de samenvatting van de interpretatie van de interpretatie van de tekst en vraag mezelf af waar ik in het universum met bezig ben. Een samenvatting van een interpretatie van een interpretatie van een tekst die ik daarna toch op de sneeuw ga uitspuwen al was ik een kat met een serieuze haarbal.

Ik leer theorie en praktijk die stiekem ook theorie is omdat praktijk misschien te veel werk is of te moeilijk en het is al meer praktijk dan de meeste mensen tussen hun theorie door van kunnen dromen. Ik ken een samenvatting van een interpretatie van een interpretatie van een tekst die ik daarna toch op de sneeuw ga uitspuwen al was ik een kat met een serieuze haarbal, maar ik kan amper zelf een tekst analyseren. Als ik logica had gepakt, had ik het dan misschien gesnapt?

Zijpad… Gisteren keek ik naar het nieuws dat werd gebroken met het nieuws dat Heath Ledger overleden is. Ik klikte dus door tot CNN waar mijn ongeloof werd overtuigd en ik een bericht achterliet op een voicemail om het verschrikkelijke nieuws te melden, want voor hij zo bekend werd als een homosexuele cowboy, was hij gewoon die lekkere gast van 10 things I hate about you en A Knight’s Tale waar we over giechelden toen we bakvis filmavonden hielden…

Getagd: , , , , , , ,

§ Een Reactie op Er groeit een blokbal in mijn hersenen

  • Janse zegt:

    Ik doe ook een uitgebreide opleiding en ik ben zeer benieuwd wanneer alle losse draadjes een trui gaan worden… Succes met je overige examens, mocht je die hebben.

    Ciao,

    Janse

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Er groeit een blokbal in mijn hersenen voor Margaux In Wonderland.

Meta

