It makes you think…

januari 11, 2008 § Een reactie plaatsen

Gisteren dacht ik aan vroeg gaan slapen, maar dat lukte niet want ik werd gebeld net toen ik dacht dat ik al sliep en dus dacht dat ik mijn wekker afsloeg, maar het bleek wel degelijk een telefoon te zijn en ook een bericht want ik wou de telefoon niet opnemen omdat ik al sliep en het was nieuws dat ik wel verwachtte, maar liever niet had gekregen. Ik vraag me soms af of het wel doordringt of dat het dat ooit zal doen. Dat ik nadien meerdere mails kreeg met hetzelde bericht hielp zelf niet echt bij de bewustwording.

Gisteren overleed mijn leerkracht Duits uit het middelbaar, één van die leerkrachten die altijd achter de leerlingen stond en waar je steeds op kon rekenen. En nu is hij weg. Zondag kreeg een hartaanval en nu is hij weg. Gewoon zomaar, zonder waarschuwing, weg. En dus weet ik niet wat te zeggen, wat te doen, wat te denken of wat te voelen. Ik kan alleen maar denken aan zijn kinderen, die hun vader net zijn verloren, een man die even oud was als mijn vader. En het liefst van al zou ik er gewoon niet aan denken…althans nu nog niet

Toevallig zag ik gisteren ook op Oprah een man die nog maar enkele maanden te leven heeft en een “laatste lezing” heeft gegeven over je kinderdromen waarmaken en andere levenssteun… Klik hier om de lezing te bekijken.

Getagd: , ,

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu It makes you think… voor Margaux In Wonderland.

Meta

