Als 2007 in 2008 verandert…

december 31, 2007 § Een reactie plaatsen

Het regent én het sneeuwt in Merlijn de Tovenaar. Gemaakt in een tijd toen de mensen nog mooi Nederlands praatten en van het internet nog geen sprake was. Van mij trouwens ook niet.

2007 gaat bijna in 2008 veranderen en dan wordt iedereen voor heel eventjes een beetje socialer als gewoon. Een vriend vroeg me of ik goede voornemens had voor het komende jaar. Die eerste zit halen, denk ik dan, dat is hetgene waar ik nu voor ga. De rest komt vanzelf en, laten we eerlijk zijn, die goede voornemens zijn een hallmark-kaartjes-traditie die niemand nog serieus neemt. Jezelf voorliegen dat je het dit jaar anders gaat doen, een jaar van een kalender die is opgesteld omdat we ons toch een beetje moeten organiseren, gebaseerd op de geboorte van een man in wiens betekenis ik niet geloof. Niet dat ik iets tegen feestdagen heb. Ik vier ze omdat ze leuk zijn en leuke feestjes kan je beter niet missen.

Ik heb nieuws gekregen dat iets waar ik al lang op hoopte waarschijnlijk werkelijkheid zal worden en ik zou graag gaten in de lucht springen en gillen, zoals men dat vaak doet in leuke romantische Amerikaanse films en tv-series, maar ik ben zo niet. Ik zie wel uit naar dat jaar waarin ik 20 word, hoewel dat wennen aan de 19 nogal moeilijk gaat en ik me vaak zelf nog vergis. Vanavond zal er wijn zijn, met én zonder schuim, lekker eten en een concert van gegniffel en gegrinnik en gegiechel en gebulderlach (met of zonder de enige vorm van goede buikpijn?).

Melancholieke telefoontjes die te dronken zijn om nog te liegen en de daaropvolgende eerlijkheid die voor één keer alleen maar geluk brengt, wanneer we bellen om je een gelukkig 2008 te wensen en daarbij nog eens te vertellen hoeveel we van elkaar houden. Al kan je beter een uurtje wachten voor je zulke telefoongesprekkken begint te plegen gezien de wachtlijst van anderen die je voor waren om hun liefde te verklaren. Foto’s en een eventuele ongewenste hoofdpijn zullen ons nog laten doorgenieten van die ene avond die we al maanden aan het plannen zijn. Die ene nacht dat we de gedachte aan het vervolg van onze gevreesde blokperiode even opzij schuiven voor vrolijkere momenten.

Genoeg om de hele dag in een dagdroom naar de avond te veranderen en de concentratie afdwaalt zonder enige afleiding.  Nog 11uur en 24 minuten aftellen.

Getagd: , , , , ,

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Als 2007 in 2008 verandert… voor Margaux In Wonderland.

Meta

