…heb ik koude voeten

december 29, 2007 § 3 reacties

Dit is niet de eerste blog die ik open. Misschien is het de eerste die ik blijf updaten, misschien ook niet. We zien wel.

Het regent niet buiten. Ik heb koude voeten en ik heb de chauffage afgezet, het begon hier wat te ruiken naar verbrande verf en het is hier warm genoeg, maar mijn voeten zijn niet helemaal akkoord. De kerstvakantie is een slechte periode voor televisie, herhalingen van films die al zo vaak herhaald zijn dat ik me de eerste keer niet meer kan herinneren.

Ergens schoot iemand vuurwerk af dat ik kon zien vanuit het raam, maar 2007 eindigt pas wanneer 2008 begint. Stiekem ben ik verliefd op de regen, maar enkel wanneer de zon me verveeld heeft. Ik heb nog 16 dagen om te zorgen dat ik mijn zomerplannen niet verpest, en mijn Erasmusdroom niet moet opgeven. De toekomst hangt af van de 19 dagen die daarop volgen, wat in de lucht hangt moet vallen, dus ben ik maar verliefd op de regen, dan bezwijkt hij mischien voor mijn charmes en vliegt hij tot op mijn paraplu, niet eronder. Mijn voeten zullen wel bevrozen zijn, want de regen is wel aangetrokken tot schoenen, al is het maar in de plassen die hij vormt.

Jack en Rose liggen bijnadoodgevrozen in het water van het Atlantische Oceaan afscheid te nemen in die ene film die zoveel Oscars won, maar eigenlijk veel te melig voor woorden is. In 1998, toen ik tien was en al mijn vriendinnen Leonardo zo knap vonden en ik dat toen al niet begreep. Ik zag hem voor de eerste keer, de film, niet de acteur welteverstaan, bij een vriendin met haar moeder, die een vriendin van de mijne is. Het regende toen ook en ik moest huilen wanneer Jack in de oceaan verdween en zij zo hard ze kon voor haar leven vocht.

Ik heb nog steeds koude voeten…

Getagd: , , , , ,

§ 3 Reacties op …heb ik koude voeten

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu …heb ik koude voeten voor Margaux In Wonderland.

Meta

